Föreläsningar  Lektioner  Examination  Länkar  <<

Examinationen består av tre separata delar om 3 hp vardera. Såväl laborationer som inlämningsuppgift och tentamen rättas och betyg- sätts enligt skalan A-F. Betyget Fx innebär att du ligger nära gränsen för godkänt och har möjlighet till komplettering. ITK:P1 har denna gång följande datum för inlämning:

Lösningar av uppgifterna lämnas inne i First Class i konferensen ITKP1-inlämning. Frågor om laborationerna skickas via epost till konferensen ITKP1-handledning i First Class.

Laborationer
Här är de inledande fyra uppgifterna obligatoriska och ger vid korrekta lösningar betygen C - F. De två frivilliga som sedan följer ska lösas av de som vill kvalificera sig för ett högre betyg. För den som får tid över så finns det även några helt frivilliga fördjupningsuppgifter. När du löst en laboration så lämna in den på en gång så att du får lite feedback vartefter vi hinner rätta lösningarna. Innan du kör igång med programmeringen så gör en kontroll av dina DOS-kunskaper.

Inlämningsuppgift
En fullständig lösning för ett högre betyg innehåller förutom ett spel även dokumentation av koden och en användaranvisning där det bland annat beskrivs hur spelet fungerar. Dokumentationen ska bestå i HTML-filer genererade med det i Java ingående verktyget javadoc. Ditt spel kan byggas efter en helt egen idé eller enligt något av de förslag som ges om du klickar på rubriken här ovanför. Din lösning av inlämningsuppgiften ska du lämna in i First Class i konferensen ITKP1-inlämning.

Tentamen
Samtliga frågor berör saker som tagits upp i kurslitteratur, obligatoriska laborationer eller föreläsningsbilder. Inga hjälpmedel är tillåtna förutom penna och papper.