Package
Class
Tree
Deprecated
Index
Help
PREV NEXT
FRAMES
NO FRAMES
All Classes
A
B
D
E
F
H
I
K
M
N
O
P
R
S
T
V
Ö
A
antalKortKvar
- Variable in class
Dialog
B
bakgrund
- Variable in class
Sidoplan
bakgrund
- Variable in class
Spelplan
baksida
- Variable in class
Kort
D
dealer
- Variable in class
Dialog
dealerkortBild
- Variable in class
Dialog
dealerkortKnapp
- Variable in class
Dialog
Dialog
- Class in
<Unnamed>
Detta är huvudklassen som styr programmet
Dialog()
- Constructor for class
Dialog
Dialog.KortLyssnare
- Class in
<Unnamed>
Denna klass är en lyssnare som vänder på korten.
Dialog.KortLyssnare()
- Constructor for class
Dialog.KortLyssnare
Dialog.PoangDisplay
- Class in
<Unnamed>
Denna klass visar och räknar ut spelarens poäng
Dialog.PoangDisplay()
- Constructor for class
Dialog.PoangDisplay
Dialog.RundaGrafik
- Class in
<Unnamed>
Denna klass ritar ut vilken runda spelaren befinner sig på.
Dialog.RundaGrafik(Image[])
- Constructor for class
Dialog.RundaGrafik
Skapar en display som tar emot en array av 5 st bilder.
E
equals(Object)
- Method in class
Kort
ett
- Variable in class
Dialog.RundaGrafik
F
framsida
- Variable in class
Kort
fyra
- Variable in class
Dialog.RundaGrafik
färg
- Variable in class
Kort
förberedningAvBilderOchUIOchKortlek()
- Method in class
Dialog
Laddar in samtliga bilder och delar ut dem.
H
HJÄRTER
- Static variable in class
Kort
I
init()
- Method in class
Dialog
K
KLÖVER
- Static variable in class
Kort
Kort
- Class in
<Unnamed>
Klassen som beskriver korten Klassens equals returnerar true om valörerna är lika, färgen har ingen betydelse.
Kort(Image, Image, int, int)
- Constructor for class
Kort
Konstruktor för att skapa ett kort
Kort.HandLyssnare
- Class in
<Unnamed>
Kort.HandLyssnare()
- Constructor for class
Kort.HandLyssnare
M
markeratKort1
- Variable in class
Dialog
markeratKort2
- Variable in class
Dialog
minska()
- Method in class
Dialog.PoangDisplay
Minskar spelarens poäng (Hur poängen minskas beror på vilken runda spelaren befinner sig på och hur många kort han har vänt under rundan)
mouseEntered(MouseEvent)
- Method in class
Kort.HandLyssnare
mouseExited(MouseEvent)
- Method in class
Kort.HandLyssnare
mouseReleased(MouseEvent)
- Method in class
Dialog.KortLyssnare
N
noll
- Variable in class
Dialog.RundaGrafik
nyRunda()
- Method in class
Dialog
Sätter igång en ny runda.
nyttSpel()
- Method in class
Dialog
Sätter igång ett nytt spel.
O
originalKortlek
- Variable in class
Dialog
originalKortlek2
- Variable in class
Dialog
P
paintComponent(Graphics)
- Method in class
Dialog.PoangDisplay
paintComponent(Graphics)
- Method in class
Dialog.RundaGrafik
paintComponent(Graphics)
- Method in class
Kort
paintComponent(Graphics)
- Method in class
Sidoplan
paintComponent(Graphics)
- Method in class
Spelplan
poangDisplay
- Variable in class
Dialog
poäng
- Variable in class
Dialog.PoangDisplay
R
rensaDealer()
- Method in class
Dialog
Rensar utplacerade kort.
resetPoäng()
- Method in class
Dialog.PoangDisplay
Återställer spelarens poäng
resetTryckt()
- Method in class
Kort
Vänder tillbaka ett redan tryckt kort.
runda
- Variable in class
Dialog
rundorDisplay
- Variable in class
Dialog
RUTER
- Static variable in class
Kort
S
setPosition(int)
- Method in class
Kort
Plaserar ut kortet på vald position
setTryckt()
- Method in class
Kort
Anropas för att vända på ett kort.
sidoplan
- Variable in class
Dialog
Sidoplan
- Class in
<Unnamed>
Sidoplanen där poängen, dealerkorthögen och rundantalet placeras ut.
Sidoplan(Image)
- Constructor for class
Sidoplan
Skapar planen med en bakgrundsbild
SPADER
- Static variable in class
Kort
spelKortlek
- Variable in class
Dialog
spelKortlek2
- Variable in class
Dialog
spelplan
- Variable in class
Dialog
Spelplan
- Class in
<Unnamed>
Spelplanen där brickorna läggs
Spelplan(Image)
- Constructor for class
Spelplan
Skapar en spelplan där brickorna läggs ut
storFörlust()
- Method in class
Dialog.PoangDisplay
Tar bort en tredjedel av spelarens poäng
T
tre
- Variable in class
Dialog.RundaGrafik
tryckt
- Variable in class
Kort
två
- Variable in class
Dialog.RundaGrafik
V
valör
- Variable in class
Kort
vändKort(MouseEvent)
- Method in class
Dialog.KortLyssnare
Denna metod vänder på korten.
Ö
öka()
- Method in class
Dialog.PoangDisplay
Ökar spelarens poäng (Hur poängen ökas beror på vilken runda spelaren befinner sig på och hur många kort han har vänt under rundan)
A
B
D
E
F
H
I
K
M
N
O
P
R
S
T
V
Ö
Package
Class
Tree
Deprecated
Index
Help
PREV NEXT
FRAMES
NO FRAMES
All Classes