A B D E F H I K M N O P R S T V Ö

A

antalKortKvar - Variable in class Dialog
 

B

bakgrund - Variable in class Sidoplan
 
bakgrund - Variable in class Spelplan
 
baksida - Variable in class Kort
 

D

dealer - Variable in class Dialog
 
dealerkortBild - Variable in class Dialog
 
dealerkortKnapp - Variable in class Dialog
 
Dialog - Class in <Unnamed>
Detta är huvudklassen som styr programmet
Dialog() - Constructor for class Dialog
 
Dialog.KortLyssnare - Class in <Unnamed>
Denna klass är en lyssnare som vänder på korten.
Dialog.KortLyssnare() - Constructor for class Dialog.KortLyssnare
 
Dialog.PoangDisplay - Class in <Unnamed>
Denna klass visar och räknar ut spelarens poäng
Dialog.PoangDisplay() - Constructor for class Dialog.PoangDisplay
 
Dialog.RundaGrafik - Class in <Unnamed>
Denna klass ritar ut vilken runda spelaren befinner sig på.
Dialog.RundaGrafik(Image[]) - Constructor for class Dialog.RundaGrafik
Skapar en display som tar emot en array av 5 st bilder.

E

equals(Object) - Method in class Kort
 
ett - Variable in class Dialog.RundaGrafik
 

F

framsida - Variable in class Kort
 
fyra - Variable in class Dialog.RundaGrafik
 
färg - Variable in class Kort
 
förberedningAvBilderOchUIOchKortlek() - Method in class Dialog
Laddar in samtliga bilder och delar ut dem.

H

HJÄRTER - Static variable in class Kort
 

I

init() - Method in class Dialog
 

K

KLÖVER - Static variable in class Kort
 
Kort - Class in <Unnamed>
Klassen som beskriver korten Klassens equals returnerar true om valörerna är lika, färgen har ingen betydelse.
Kort(Image, Image, int, int) - Constructor for class Kort
Konstruktor för att skapa ett kort
Kort.HandLyssnare - Class in <Unnamed>
 
Kort.HandLyssnare() - Constructor for class Kort.HandLyssnare
 

M

markeratKort1 - Variable in class Dialog
 
markeratKort2 - Variable in class Dialog
 
minska() - Method in class Dialog.PoangDisplay
Minskar spelarens poäng (Hur poängen minskas beror på vilken runda spelaren befinner sig på och hur många kort han har vänt under rundan)
mouseEntered(MouseEvent) - Method in class Kort.HandLyssnare
 
mouseExited(MouseEvent) - Method in class Kort.HandLyssnare
 
mouseReleased(MouseEvent) - Method in class Dialog.KortLyssnare
 

N

noll - Variable in class Dialog.RundaGrafik
 
nyRunda() - Method in class Dialog
Sätter igång en ny runda.
nyttSpel() - Method in class Dialog
Sätter igång ett nytt spel.

O

originalKortlek - Variable in class Dialog
 
originalKortlek2 - Variable in class Dialog
 

P

paintComponent(Graphics) - Method in class Dialog.PoangDisplay
 
paintComponent(Graphics) - Method in class Dialog.RundaGrafik
 
paintComponent(Graphics) - Method in class Kort
 
paintComponent(Graphics) - Method in class Sidoplan
 
paintComponent(Graphics) - Method in class Spelplan
 
poangDisplay - Variable in class Dialog
 
poäng - Variable in class Dialog.PoangDisplay
 

R

rensaDealer() - Method in class Dialog
Rensar utplacerade kort.
resetPoäng() - Method in class Dialog.PoangDisplay
Återställer spelarens poäng
resetTryckt() - Method in class Kort
Vänder tillbaka ett redan tryckt kort.
runda - Variable in class Dialog
 
rundorDisplay - Variable in class Dialog
 
RUTER - Static variable in class Kort
 

S

setPosition(int) - Method in class Kort
Plaserar ut kortet på vald position
setTryckt() - Method in class Kort
Anropas för att vända på ett kort.
sidoplan - Variable in class Dialog
 
Sidoplan - Class in <Unnamed>
Sidoplanen där poängen, dealerkorthögen och rundantalet placeras ut.
Sidoplan(Image) - Constructor for class Sidoplan
Skapar planen med en bakgrundsbild
SPADER - Static variable in class Kort
 
spelKortlek - Variable in class Dialog
 
spelKortlek2 - Variable in class Dialog
 
spelplan - Variable in class Dialog
 
Spelplan - Class in <Unnamed>
Spelplanen där brickorna läggs
Spelplan(Image) - Constructor for class Spelplan
Skapar en spelplan där brickorna läggs ut
storFörlust() - Method in class Dialog.PoangDisplay
Tar bort en tredjedel av spelarens poäng

T

tre - Variable in class Dialog.RundaGrafik
 
tryckt - Variable in class Kort
 
två - Variable in class Dialog.RundaGrafik
 

V

valör - Variable in class Kort
 
vändKort(MouseEvent) - Method in class Dialog.KortLyssnare
Denna metod vänder på korten.

Ö

öka() - Method in class Dialog.PoangDisplay
Ökar spelarens poäng (Hur poängen ökas beror på vilken runda spelaren befinner sig på och hur många kort han har vänt under rundan)

A B D E F H I K M N O P R S T V Ö