A B C E G H I M R S

A

actionPerformed(ActionEvent) - Method in class MainApp
En Lyssnarmetod som anropas när komponenten som den är kopplad till används.

B

BoatButton - class BoatButton.
BoatButton klassen innehåller information om den aktuella BoatButton.
BoatButton(MainApp) - Constructor for class BoatButton
BoatButtons konstruktor skapar Iconer som kan användas när bilden på BoatButton skall ändras tex vid träff eller miss.
buttonPressed() - Method in class BoatButton
Denna metod sköter vad som händer när knappen BoatButton har använts.

C

CommunicationThread - class CommunicationThread.
Denna klass ärver en tråd och sköter läsning och sändning via socketen.
CommunicationThread(MainApp, Socket) - Constructor for class CommunicationThread
CommunicationThread skapar en printWriter out och en BufferedReader in på den socketen som skickas med som parameter.
checkHit(int) - Method in class MainApp
Metoden kontrollerar om min BoatButton är träffad eller ej.
close() - Method in class CommunicationThread
Metoden sköter nedstängningen av programmet.
close() - Method in class MainApp
Metoden sköter nedstängningen av programmet.
connectToServer() - Method in class MainApp
Anropas vid uppkoppling mot en annans server.

E

EnemyButton - class EnemyButton.
EnemyButton klassen innehåller information om den aktuella EnemyButton.
EnemyButton(MainApp) - Constructor for class EnemyButton
EnemyButtons konstruktor skapar Iconer som kan användas när bilden på EnemyButton skall ändras tex vid träff eller miss.

G

getBoats() - Method in class MainApp
returnerar integern ships

H

haltThread() - Method in class CommunicationThread
Metoden sätter boolean isRunning till false som i sin tur stoppar whileloopen
hit() - Method in class EnemyButton
Denna metod anropas när en av motståndarens båtar har blivit träffad.

I

isHit() - Method in class BoatButton
isHit metoden kollar om knappen är en båt med isBoat boolean.
isUsed() - Method in class EnemyButton
Denna metod returnerar ifall EnemyButton redan har använts i form av boolean usedBoat.

M

MainApp - class MainApp.
Mainklassen med main-metoden.
MainApp() - Constructor for class MainApp
Ritar upp komponenterna i spelet.
main(String[]) - Static method in class MainApp
Mainmetoden.
miss() - Method in class EnemyButton
Denna metod anropas när ett skott mot motsåndaren missat.

R

run() - Method in class CommunicationThread
runmetoden har en whileloop som tar emot meddelanden i form av en String msg.
run() - Method in class MainApp
Skapar en ServerSocket.

S

send(String) - Method in class CommunicationThread
Denna metod sköter all "utsändning" ifrån programmet.
setBoats(boolean) - Method in class MainApp
Denna metod räknar antingen upp eller ner antalet ships.
setChatText(String) - Method in class MainApp
Metoden tar en String och lägger till den chat fönstret (textArea)
setEnemyReady() - Method in class MainApp
Metoden sätter boolean enemyReady till true.
setHit(int) - Method in class MainApp
Metoden anropas då motståndaren blivit träffad
setLost() - Method in class MainApp
Metoden anropas då motståndaren har kommit upp i 12 träffar vilket i sin tur betyder att man har förlorat och informeras om detta.
setMiss(int) - Method in class MainApp
Metoden anropas då man har missat motståndaren.
setNrHit() - Method in class MainApp
Metoden räknar upp antalet träffar (hits) som man har.
setStatus(String) - Method in class MainApp
Metoden sätter statusTexten vid anrop.

A B C E G H I M R S