Package
Class
Tree
Deprecated
Index
Help
PREV NEXT
FRAMES
NO FRAMES
All Classes
A
B
C
E
G
H
I
M
R
S
A
actionPerformed(ActionEvent)
- Method in class
MainApp
En Lyssnarmetod som anropas när komponenten som den är kopplad till används.
B
BoatButton
- class
BoatButton
.
BoatButton klassen innehåller information om den aktuella BoatButton.
BoatButton(MainApp)
- Constructor for class
BoatButton
BoatButtons konstruktor skapar Iconer som kan användas när bilden på BoatButton skall ändras tex vid träff eller miss.
buttonPressed()
- Method in class
BoatButton
Denna metod sköter vad som händer när knappen BoatButton har använts.
C
CommunicationThread
- class
CommunicationThread
.
Denna klass ärver en tråd och sköter läsning och sändning via socketen.
CommunicationThread(MainApp, Socket)
- Constructor for class
CommunicationThread
CommunicationThread skapar en printWriter out och en BufferedReader in på den socketen som skickas med som parameter.
checkHit(int)
- Method in class
MainApp
Metoden kontrollerar om min BoatButton är träffad eller ej.
close()
- Method in class
CommunicationThread
Metoden sköter nedstängningen av programmet.
close()
- Method in class
MainApp
Metoden sköter nedstängningen av programmet.
connectToServer()
- Method in class
MainApp
Anropas vid uppkoppling mot en annans server.
E
EnemyButton
- class
EnemyButton
.
EnemyButton klassen innehåller information om den aktuella EnemyButton.
EnemyButton(MainApp)
- Constructor for class
EnemyButton
EnemyButtons konstruktor skapar Iconer som kan användas när bilden på EnemyButton skall ändras tex vid träff eller miss.
G
getBoats()
- Method in class
MainApp
returnerar integern ships
H
haltThread()
- Method in class
CommunicationThread
Metoden sätter boolean isRunning till false som i sin tur stoppar whileloopen
hit()
- Method in class
EnemyButton
Denna metod anropas när en av motståndarens båtar har blivit träffad.
I
isHit()
- Method in class
BoatButton
isHit metoden kollar om knappen är en båt med isBoat boolean.
isUsed()
- Method in class
EnemyButton
Denna metod returnerar ifall EnemyButton redan har använts i form av boolean usedBoat.
M
MainApp
- class
MainApp
.
Mainklassen med main-metoden.
MainApp()
- Constructor for class
MainApp
Ritar upp komponenterna i spelet.
main(String[])
- Static method in class
MainApp
Mainmetoden.
miss()
- Method in class
EnemyButton
Denna metod anropas när ett skott mot motsåndaren missat.
R
run()
- Method in class
CommunicationThread
runmetoden har en whileloop som tar emot meddelanden i form av en String msg.
run()
- Method in class
MainApp
Skapar en ServerSocket.
S
send(String)
- Method in class
CommunicationThread
Denna metod sköter all "utsändning" ifrån programmet.
setBoats(boolean)
- Method in class
MainApp
Denna metod räknar antingen upp eller ner antalet ships.
setChatText(String)
- Method in class
MainApp
Metoden tar en String och lägger till den chat fönstret (textArea)
setEnemyReady()
- Method in class
MainApp
Metoden sätter boolean enemyReady till true.
setHit(int)
- Method in class
MainApp
Metoden anropas då motståndaren blivit träffad
setLost()
- Method in class
MainApp
Metoden anropas då motståndaren har kommit upp i 12 träffar vilket i sin tur betyder att man har förlorat och informeras om detta.
setMiss(int)
- Method in class
MainApp
Metoden anropas då man har missat motståndaren.
setNrHit()
- Method in class
MainApp
Metoden räknar upp antalet träffar (hits) som man har.
setStatus(String)
- Method in class
MainApp
Metoden sätter statusTexten vid anrop.
A
B
C
E
G
H
I
M
R
S
Package
Class
Tree
Deprecated
Index
Help
PREV NEXT
FRAMES
NO FRAMES
All Classes