_ 4.2.3 Sända och ta emot bilder över Internet Uppgiften belyser bildöverföring. __ Uppgift Gör en app som kan sända och ta emot bilder via stream sockets. __ Exempel Inget exempel ges. __ Tips Använd servern på: - Host: §atlas.dsv.su.se§ - Port: §4848§ På denna adress kör en vanlig chattserver som är något omgjord så att den hanterar objekt (via §ObjectInputStream§ och §ObjectOutputStream§) istället för strängar. Denna chattserver kan hantera objekt från standard Java och typen §[Storage.java, 05_ass/ip1/5/5.2.1/Storage.java]§ så om man vill använda chattservern så bör man använda något objekt av dessa typer. Man kan testa systemet lokalt om man har en långsam uppkoppling: - Hämta filen: §[Server.jar, 05_ass/ip1/5/5.2.1/Server.jar]§ (utan GUI) - Kör chatserver programmet: §java -jar Server.jar§ Det finns en bugg i Java när man använder objektströmmar som gör att man måste hämta inströmmen från socketen varje gång man använder den: § // Obs! Detta måste vara här!!! in = new ObjectInputStream(socket.getInputStream()); Storage storage = (Storage)in.readObject(); § __ Hjälp ~ 05_ass/help/01.txt > [Klicka här för hjälp, helper.dsv@gmail.com, Prog mobil: 4.2.3 Sända och ta emot bilder över Internet: http://people.dsv.su.se/~pierre/i/i.cgi?href=05_ass/ip4/4.2.3.txt] ½===system_tutoring_message===½ < ~ 05_ass/help/02.txt