Detta har testats på 3 datorer och fungerat bra, så det borde fungera också på ett större nätverk. ==================================================== Starting the chat: java -jar chatty.jar -s Sets your nick to name Initialises the chat using the symmetric key for encryption. This starts the chat in 'single' mode, you are not connected to anyone but can receive new chatters. java -jar chatty.jar -s -c Sets your nick to name Initialises the chat using the symmetric key for encryption. This starts the chat and connects you to the peer IMPORTANT: MUST be a IP of the form x.x.x.x . java -jar chatty.jar Sets your nick to name Initialises the chat with default encryption. This starts the chat in 'single' mode, you are not connected to anyone but can receive chatters. java -jar chatty.jar -c Sets your nick to name Initialises the chat with default encryption. This starts the chat and connects you to the peer IMPORTANT: MUST be a IP of the form x.x.x.x . ===================================================== En peer to peer baserad char som krypterar textkommunikationen med en vald eller en default nyckel. Innehåller också ett enkelt 'worm'-spel, där den som krockar först förlorar. Det skall dock popekas att eftersom också wormspelet är serverlöst så beräknar varje klient maskarna för sig, och skickar endast över riktningsbyten. Detta gör att man kan få lite olika vinnare om man har otur. Man skulle kunna lösa detta genom att låta en spelare agera server, men då får man andra orättvisor, så jag tycker att det är okej. Wormspelet är ändå bara menat som ett tidsfördriv. Alltså, att olika personer kan vinna samtidigt e ingen bug, det e en feature. =====================================================