När jag väl hittat ip1filerna visade det sig att jag var så framsynt när jag implementerade dem att jag kunnde göra en enkel subklass i denna uppgiften (SSLWebClient) :) Det är dock så att det inte finns något grafiskt användargränssnitt. För att köra används enklast jar-filen och kommandot java -jar ssl.jar