/* * DatagramReceiver.java * * Created on den 6 september 2001, 13:51 */ package ip1.u4.net; import java.net.DatagramPacket; /** En implementation av DatagramReceiver skickas som argument till en MulticastReceiver när den skapas, * när en MulticastReceiver tar emot ett datagram kommer detta genast att skickas vidare till DatagramReceivern * som processar denna.

Vad har vunnits genom att krångla till det så förskräckligt?
* Återanvändbarhet: MulticastReceivern är inte kopplad till on-line programmet över huvud taget, vill man återanvända * detta behöver man bara återimplementera DatagramReceiverinterfacet så att det passar i de nya omständigheterna. * * @author Henrik Johansson * @version 1.0 */ public interface DatagramReceiver { /** implementeras för att processa meddelande på ett sätt som passar aktuell applikation. * * @param message meddelande att processa */ public void processMessage(DatagramPacket message); }