/* * DatagramReceiver.java * * Created on den 6 september 2001, 13:51 */ package ip1.u4.net; import java.net.DatagramPacket; /** En implementation av DatagramReceiver skickas som argument till en MulticastReceiver när den skapas, * när en MulticastReceiver tar emot ett datagram kommer detta genast att skickas vidare till DatagramReceivern * som processar denna.
Vad har vunnits genom att krångla till det så förskräckligt?
* Återanvändbarhet: MulticastReceivern är inte kopplad till on-line programmet över huvud taget, vill man återanvända
* detta behöver man bara återimplementera DatagramReceiverinterfacet så att det passar i de nya omständigheterna.
*
* @author Henrik Johansson
* @version 1.0
*/
public interface DatagramReceiver {
/** implementeras för att processa meddelande på ett sätt som passar aktuell applikation.
*
* @param message meddelande att processa
*/
public void processMessage(DatagramPacket message);
}